Teppo Pihlajamäki logo
Elämäni
Esittely 
Valokuvia 
Kirjoituksia 
Linkkejä 
Yhteystiedot 
Verkkosivuni
Nettitemppu 
Hauvapeli 
Iskulauseita 
Shakkikello 
Taidegalleria 
Haikueditori 
Etsi viisi virhettä 

käyttöohje

Esittely

Shakkikello voi olla sangen arvokas hankinta; hyvä sellainen saattaa viedä muutaman päivän palkan. Hastemaker shakkikellolla voit ajastaa pelisi missä tahansa missä on Internet-yhteys. Hastemaker on täysin ilmainen.

Ajan asettaminen

Alkuruudussa Hastemaker kysyy pelin pituutta. Kahdella eri ajalla on mahdollista antaa tasoitusta heikommalle pelaajalle. Hastemaker tekee joitain tarkistuksia syötettyjen aikojen suhteen. Esimerkiksi 65 sekuntia muunnetaan minuutiksi ja 5 sekunniksi. 12:00:00 on pisin mahdollinen aika, ja kaikki kirjaimet kentissä muunnetaan nolliksi.

Kellon käyttäminen

Hastemakeria käytetään tietokoneen näppäimistöltä. Vasen pelaaja painaa s-näppäintä, oikea pelaaja painaa j-näppäintä. Pelaajan ei tarvitse olla kovin tarkka, sillä ympäröivät näppäimet toimivat myös (w,e,a,d,z,x ja u,i,h,k,n,m).

Hastemaker ei reagoi?

Jos Hastemakerin ikkuna on ollut taustalla, saattaa olla tarpeen klikata Hastemakeria kerran hiirellä, jotta se taas alkaa ottaa vastaan näppäimen painalluksia.

Hei, sekuntiviisari hyppäsi kaksi sekuntia!

Käyttöliittymä ja muut ohjelmat saattavat hidastaa viisarien piirtämistä. Sisäisesti kello kuitenkin käy tarkasti, ja näkemässäsi ilmiössä viisari vain otti oikean ajan kiinni.

*** käyttöohjeen loppu ***



































*** ei mitään kiinnostavaa tästä eteenpäin ***

































*** ainoastaan kiinnostavaa koodaajille ***

pfunction genElt (name, content, left, top, z, width, height, visibility, backgroundColor, backgroundImage, clip, relative, hideEltOnOlderBrowsers, useDivInsteadOfLayer, classname) { var markup = ""; if (is.gecko) { markup = '' + ((content)?content:'') + ''; } else if (is.nav && (is.major == 4 || !hideEltOnOlderBrowsers) && !useDivInsteadOfLayer) { var tagname =relative)?'ILAYER':'LAYER'; if (visibility && (visibility!='')) { if (visibility=="hidden") visibility = "hide"; else if (visibility=="visible") visibility = "show"; } markup = '' + tagname + ' id="' + name + '"' + ((classname)?' class="' + classname + '"':'') + ((left)?' left="' + left + '"':'') + ((top)?' top="' + top + '"':'') + ((width)?' width="' + width + '"':'') + ((height)?' height="' + height + '"':'') + ((visibility && (visibility!='')) ? ' visibility="' + visibility + '"' : '') + ((z)?' z-index="' + z + '"':'') + ((backgroundcolor)?' bgcolor="' + backgroundColor + '"':'') + ((backgroundimage)?' background="' + backgroundImage + '"':'') + ((clip)?' clip="' + layerClipOrder(clip) + '"':'') + '' + ((content)?content:'') + '/' + tagname + ''; } else if ((is.ie || (is.nav && useDivInsteadOfLayer)) && (is.major=4 || !hideEltOnOlderBrowsers)) { markup = ' ' + ((content)?content:'') + ''; } return markup; } function genElt (name, content, left, top, z, width, height, visibility, backgroundColor, backgroundImage, clip, relative, hideEltOnOlderBrowsers, useDivInsteadOfLayer, classname) { var markup = ""; if (is.gecko) { markup = ' ' + ((content)?content:'') + ''; } else if (is.nav && (is.major == 4 || !hideEltOnOlderBrowsers) && !useDivInsteadOfLayer) { var tagname = relative)?'ILAYER':'LAYER'; if (visibility && (visibility!='')) { if (visibility=="hidden") visibility = "hide"; else if (visibility=="visible") visibility = "show"; } markup = '' + tagname + ' id="' + name + '"' + ((classname)?' class="' + classname + '"':'') + ((left)?' left="' + left + '"':'') + ((top)?' top="' + top + '"':'') + ((width)?' width="' + width + '"':'') + ((height)?' height="' + height + '"':'') + ((visibility && (visibility!='')) ? ' visibility="' + visibility + '"' : '') + ((z)?' z-index="' + z + '"':'') + ((backgroundcolor)?' bgcolor="' + backgroundColor + '"':'') + ((backgroundimage)?' background="' + backgroundImage + '"':'') + ((clip)?' clip="' + layerClipOrder(clip) + '"':'') + '' + ((content)?content:'') + '/' + tagname + ''; } else if ((is.ie || (is.nav && useDivInsteadOfLayer)) && (is.major=4 || !hideEltOnOlderBrowsers)) { markup = ' ' + ((content)?content:'') + ''; } return markup; } function genElt (name, content, left, top, z, width, height, visibility, backgroundColor, backgroundImage, clip, relative, hideEltOnOlderBrowsers, useDivInsteadOfLayer, classname) { var markup = ""; if (is.gecko) { markup = ' ' + ((content)?content:'') + ''; } else if (is.nav && (is.major == 4 || !hideEltOnOlderBrowsers) && !useDivInsteadOfLayer) { var tagname = (relative)?'ILAYER':'LAYER'; if (visibility && (visibility!='')) { if (visibility=="hidden") visibility = "hide"; else if (visibility=="visible") visibility = "show"; } markup = '' + tagname + ' id="' + name + '"' + ((classname)?' class="' + classname + '"':'') + ((left)?' left="' + left + '"':'') + ((top)?' top="' + top + '"':'') + ((width)?' width="' + width + '"':'') + ((height)?' height="' + height + '"':'') + ((visibility && (visibility!='')) ? ' visibility="' + visibility + '"' : '') + ((z)?' z-index="' + z + '"':'') + ((backgroundcolor)?' bgcolor="' + backgroundColor + '"':'') + ((backgroundimage)?' background="' + backgroundImage + '"':'') + ((clip)?' clip="' + layerClipOrder(clip) + '"':'') + '' + ((content)?content:'') + '/' + tagname + ''; } else if ((is.ie || (is.nav && useDivInsteadOfLayer)) && (is.major=4 || !hideEltOnOlderBrowsers)) { markup = ' ' + ((content)?content:'') + ''; } return markup; } function genElt (name, content, left, top, z, width, height, visibility, backgroundColor, backgroundImage, clip, relative, hideEltOnOlderBrowsers, useDivInsteadOfLayer, classname) { var markup = ""; if (is.gecko) { markup = ' ' + ((content)?content:'') + ''; } else if (is.nav && (is.major == 4 || !hideEltOnOlderBrowsers) && !useDivInsteadOfLayer) { var tagname = (relative)?'ILAYER':'LAYER'; if (visibility && (visibility!='')) { if (visibility=="hidden") visibility = "hide"; else if (visibility=="visible") visibility = "show"; } markup = '' + tagname + ' id="' + name + '"' + ((classname)?' class="' + classname + '"':'') + ((left)?' left="' + left + '"':'') + ((top)?' top="' + top + '"':'') + ((width)?' width="' + width + '"':'') + ((height)?' height="' + height + '"':'') + ((visibility && (visibility!='')) ? ' visibility="' + visibility + '"' : '') + ((z)?' z-index="' + z + '"':'') + ((backgroundcolor)?' bgcolor="' + backgroundColor + '"':'') + ((backgroundimage)?' background="' + backgroundImage + '"':'') + ((clip)?' clip="' + layerClipOrder(clip) + '"':'') + '' + ((content)?content:'') + '/' + tagname + ''; } else if ((is.ie || (is.nav && useDivInsteadOfLayer)) && (is.major=4 || !hideEltOnOlderBrowsers)) { markup = ' ' + ((content)?content:'') + ''; } return markup; } /p







Hastemaker salaisuus

Hastemaker shakkikello parantaa peliäsi enemmän kuin mikään kirja tai kurssi ikinä! Se vastaa yli 400 tuntia pelikokemusta! Nyt voit voittaa kerhosi mestarit! Kaikki tämä on mahdollista, koska Hastemakerissa on se yksi ominaisuus, jota ilman mikä tahansa shakkikello on epätäydellinen, nimittäin huijaustila.

Kuinka se toimii?

Paina huomaamattomasti salaista aktivointinappulaa ("1" vasemmalle pelaajalle, "0" oikealle). Kellosi minuutti vastaa nyt 66 sekuntia, ja vastustajasi minuutti on 51 sekuntia, eli sinulla on nyt 29,4% enemmän aikaa miettiä kuin hänellä!

Mistä tiedän, että huijaus on toiminnassa?

Musta piste kellon keskellä on isompi pelaajalla, jolla on etu.

Entä jos vastapelaaja alkaa epäillä jotain?

Paina uudelleen salaista aktivointinappulaa. Tämä kytkee huijauksen pois päältä ja päälle aina uudestaan. Huomaa että huijaus menee automaattisesti pois päältä kun uusi peli alkaa.

Mitä jos vastustajani painaa vahingossa omaa aktivointinappulaansa?

Sama kuin yllä.

Vastustajani tietää huijausmoodista, ja haluamme pelata rauhassa joutumatta koko ajan vahtimaan pistettä kellon keskellä.

Toistaiseksi ei ole mitään keinoa ottaa huijausmahdollisuutta pois päältä.

Eikös se ole väärin huijata?

Ei ollenkaan, vaikkakin tämä on yleinen väärinkäsitys. Todellisuudessa pieni huijaus vain lisää väriä elämään. Kun vastustajasi ei tiedä huijauksesta, hän ei voi pahastua siitä. Annat hänelle tasaväkisemmän vastuksen ja siis nautittavamman pelikokemuksen. Pelaaja, jolla on huijarin mieli, tekee mitä täytyy tehdä pelin voittamiseksi. Sääntöjen noudattaminenhan vain varmistaa, että parempi pelaaja voittaa.

Nähdään paikallisessa! Kippis!

signature - Teppo

YouTube-videoitani:

Pokerin peluuta
televisiossa.

Korttipakan
sekoittaminen
yhdellä kädellä.

Hamsterille
askartelemani lelu.